och nu blir det skamlös reklam..

En sak fick mig att fundera lite idag när jag klev innanför dörren hem, på dörrmattan nedanför brevinkastet låg det en tidning. Annonsbladet närmare bestämt, en ganska kass gratistidning fullproppad med reklam och lite lokalinformation. Jag kan komma på femtio tidningar som jag hellre läser än den. Iaf så har jag sedan några månader tillbaka en liten fin lapp på min dörr där det står "Ingen reklam tack" med stora fina bokstäver, mest för att jag inte orkar läsa all reklam som dimper ner framför allt på söndagar och måndagar, men också för att man måste bära ner skiten när lägenheten blir belamrad av erbjudanden från ica, lidl och onoff. Miljöaspekten bryr jag mig inte om direkt, det är bara nånting man kan säga om nån som är intresserad skulle fråga, typ "Åh, så du tycker heller inte om att de skövlar regnskogen för att trycka meningslösa reklamblad?" "Nä, precis." Pluspoäng.
Hursomhelst så har det funkat bra med den där lappen på dörren, ingen reklam har åkt ner och jag har varit nöjd med detta. Fram tills för nån vecka sen, då jag fick ett Annonsblad. Då tänkte jag väl bara att nån kanske anser att Annonsbladet inte räknas som reklam, i och med att det även innehåller artiklar. Minns att jag tänkte så på den tiden jag, brorsan och pappa delade ut reklam i Idkerberget och Tuna Hästberg på helgerna. Så det var väl inget mer med det då, så jag la till texten "Gäller även Annonsbladet" på lappen på dörren, och tänkte att nu kan man väl inte vara mer tydlig. Ingen reklam. Inget Annonsblad.
Men tydligen inte.
Så nu funderar jag på vad jag ska skriva mer på lappen eller om jag ska skriva en helt ny lapp så att tomtarna som delar ut reklam ska förstå att de gärna får göra det, bara de ger fan i min brevlåda. Har ideér på att börja med nåt i stil med "Vad är det ni inte förstår era jävla kräk..." fast jag vet inte riktigt.. Grannen mitt emot har en fin dikt på sin dörr, det gillar jag, fast jag är inte så jättebra på dikter. Om nån har nåt förslag på hur jag ska formulera mig så kan ni väl hojta till, det skulle vara uppskattat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rita en bild! För jag kan slå vad om att mer än hälften som delar ut reklam inte kan läsa ;P

2009-04-22 @ 07:49:42
Postat av: Linneus

"Ingen reklam idag tack, men gärna i morgon"

2009-04-23 @ 19:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0