påse

Det där med dammsugarpåsar är lite roligt tycker jag, det finns typ 500 olika modeller av dammsugare, och i princip lika många olika sorters påsar, för att de inte passar i alla maskiner. Så bra att ingen uppfunnit universaldammsugarpåsen än då.
Detta faktum leder till att folk som inte är så jätteintresserande av dammsugarpåsar (typ jag) får det väldigt, vädligt jobbigt när påsen är full och dammsugaren suger på det den ska göra, det vill säga suga. Så ska man knata iväg och handla påse, jätteenkelt..eller inte. Jag gav upp väldigt fort under första försöker för jag hade ingen aning om vilken sorts påse det var jag behövde. Egentligen. Går hem och googlar istället. Får upp en väldigt informativ och enkel sida där man först får välja märke. Enkelt. LG. Sen ska man välja modell. Mindre enkelt. Listan på dammsugarmodeller från LG är 4 meter lång och man tycker ändå att modellnamnet ska stå ganska väl synligt på själva dammsugaren. Icke så, det står på undersidan, och när man skriver in sin modell i sökrutan hittas den inte. Häpp. Kollar lite i listan. Väljer en modell som kanske var lite lika den bokstavs- och nummerkombination jag hade under min maskin. Fast man blir ju lite osäker, påsarna kostar ändå uppemot 100 spänn inklusive frakt, så man vill ju träffa rätt från början.
Går tillbaka, söker igen, den här gången utan streck fast med mellanrum och så. Nu hittar jag nåt som var nästan 99% likt, så jag väljer väl den då. Nu är det bara att be för att jag har hittat rätt påse så jag kan göra rent i fortsättningen också.. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, besvärligt det där!

2009-02-25 @ 09:03:43
URL: http://sandrrich.bloggagratis.se
Postat av: Frida

åh jag bytte också dammsugarpåse igår!

(första gången i livet)

2009-02-25 @ 12:41:23
Postat av: Ex Bossen

Då ska du veta en bra sak, när man flyttar till Sthlm eller i alla fall Nacka, så får man GRATIS dammsugarpåsar... Häftigt va?

Hehe

2009-02-25 @ 21:45:39
Postat av: OG

Gratis? Går mina skattepengar till dammsugarpåsar nu också? ;p

Jag kan nu iaf glädja alla med att jag fått påsarna och de passar, så ni kan sluta oroa er. yay :)

2009-02-26 @ 00:55:59
URL: http://skrwt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0