the reader

Jag har läst ut min bok, shit, vad ska jag nu läsa? Är alltid så jobbigt att välja en ny bok, är inte som att man kan, liksom en film, se en tvåminuters-trailer och sedan tycka antingen "men den verkar bra, den tar vi" eller "nä usch, leta vidare". Visst okej, handligen står på baksidan, men det hjälper typ bara till att jag ska fatta om boken är ett drama eller en deckare eller en biografi. Det står ju inte direkt om saker som berättarstil eller liknande, sånt måste jag öppna boken för att ta reda på, och det tar oftast ett tag att komma in i allt. Det är det jobbiga med att välja böcker. Fast när man väl hittat nåt så fortsätter man oftast på det spåret, "mm, har läst nån av hans böcker tidigare, okej". Så är min bokhylla utformad när jag tänker efter. Alla Dan Browns böcker, Nästan alla Nick Hornbys böcker (varav tre jag plöjde igenom under en lite lugnare vecka i Valencia), det mesta som Niel Strauss har skrivit (The Game har jag läst iaf fyra gånger). Vad har jag mer? Räknas ordböcker? För det har jag några stycken av också. Och just det, haha, Ringen-trilogin, som jag aldrig kommer ta mig igenom för jag gillar inte berättarstilen och kan inte läsa boken. Föredrar filmerna där. Annars är det mest faktaböcker som står i min hylla, typ 1000 filmer du måste se innan du dör (har max sett 100 av filmerna i den boken, usch vad obildad jag är). Får låna hem ganska mycket böcker av pappa, men oftast är det böcker som inte funkar för mig, eller som jag inte ens orkar börja läsa. Vet inte varför, antar jag att jag i grunden inte är läsartypen, iaf inte av skönlitteratur. Föredrar tidsskrifter, typ Offside. Eller faktasidor, typ Wikipedia.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-06-14 @ 02:42:19
URL: http://idabom.blogg.se/
Postat av: Marie

Hejsan, vad göru?Kolla inlägget "Vem är den snyggaste" i min blogg, vem tycker du är snyggast? kram /M

2009-06-14 @ 02:43:17
URL: http://marrwie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0