en helg.

Argh, min trevliga vara bakis hela långa söndagen och sova jättelänge-plan gick i stöpet rätt kraftigt i morse. Däckade på min egen soffa runt fyra (vintertid) kanske? Var helt slut efter ett par, tre öl för mycket. Live and learn.
Vaknade strax före nio (vintertid igen då) av ett sms från pappa, som ville att jag skulle komma förbi på lite mat senare. Och det var helt okej, hemmalagad mat är alltid välkommet på söndagar när man verkligen inte har nån som helst ork att ställa sig vid spisen.
Aja, tog mig väl till sängen och tänkte sova ett antal timmar till, då ringer chefen och undrar vad fan jag gjort av nyckeln till gallret som är mellan restaurangen och kupolen. Fan. I byxfickan. Så det var bara att dra på sig lite kläder och masa sig iväg till jobbet, vinglade fram på gatorna med en redig huvudvärk. Inte okej. Sen kommer man hem runt elva (sommartid nu) och bara vill däcka och vakna 24 timmar senare, men jag skulle ju äta hemma, så det var bara att gå upp två timmar senare. Så jag har varit rätt trött hela dagen, men de där två extra timmarna gjorde en del mot min huvudvärlk iaf, yay.
Så mat hemma och sen hem till syrran och åt lite tårta och drack en del kaffe, var rätt välbehövligt det med. Kul att träffa lille Vilgot, han är bra söt lillkillen, snart fyra månader nu. Fast han tvärvägrade att sitta i mitt knä, kul att man är populär, haha :)
Sen var jag förbi jobbet en sväng och umgicks och åt lite med Johan och Maria, och nu sitter jag hemma och borde verkligen plocka undan alla flaskor och burkar sen igår, men soffan känns sjukt lockande just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0