konsten i att inte uppdatera sin blogg.

Det är inte så att det inte har hänt så jättemycket under helgen som gjort att jag inte har bloggat, jag har bara inte hittat tiden till det, och framför allt inte kreativiteten. Men jag tror den här här nu, så detta får bli ett långt och jobbigt inlägg.

Efter jobbet i fredags skulle vi dricka lite vin och ha det lite småmysigt, Jag, Josefin och Johan. Det slutade med att vi gick ner på skrubben och tog ett par, tre drinkar för att sedan röra oss vidare till Flamman och ta ett par, tre öl till. Fast vi dumpade av Johan som skulle öppna och bytte ut honom mot Jonna&Sara. Haha, man var knappast klädd för krogen med feta vinterkängor och allmän vardagsklädsel. Lite off kände man sig, fast, then again så gör man ju alltid det på krogen i Blge. det funkade iofs ändå med det sällskapet :)
Dagen efter funkade däremot inte så jättebra, 10-19, bakis som en gris försökte jag göra nåt vettigt av Dt:2an. Men det gick inte så jättebra för att uttrycka det milt....ingenting funkade alls typ, och mitt humör, som då inte direkt var på topp från början, sjönk en aning, Fast efter rasten var det chill, fick gå hem en timme tidigare, gick hem och sov på soffan tills klockan var ett på natten. Ingen utgång eller film eller melodifestival där inte, bara ett rent och skärt avdäckande.
Så igår var det helt okej att jobba, då var jag ju utvilad, fick stå i köket på beställningen och leka chef tillsammans med Henke, det var skönt, var en lugn dag i allmänhet och jag fick sluta en timme tidigare då med, yay. Sen tyckte jag och Johan att vi var värda ett par öl, så vi drog hem till honom och knäppte ett par kalla och kollade på Wipeout på femman, klockrent program ju, fitthambo! :o
Sen ringde Jonny vid nio och tyckte att vi skulle vara med och lira lite poker, och det var vi ju på att göra, så vi gick dit tillsammans med ett gäng till från donken och lirade tills klockan var typ halv tre på morgonen, jag lyckades givetvis åka ur först och gå back 300 spänn, fast det var kul ändå ju. Sen hände det lite saker som jag egentligen inte vill berätta här, de som vet vad det handlar om vet vad det handlar om, ett tips, om du läser detta; Om du fortsätter skjuta dig i foten så kommer det gå åt helvete, gör inte det. Jag vill att det ska gå bra, tro inget annat, men du hjälper inte till när du håller på så här. På riktigt.
Sov på Johans soffa, som i motsats till vad alla säger är mycket skön att sova på, man måste bara veta hur man ska lägga upp kuddarna, haha ;) Så idag har jag jobbat 16-01, det var intressant, en kaffemaskin började brinna och ett par säkringar gick så vi var utan ström i Dt:n i en kvart, sköj...
Nu väntar en skön vecka, jobbar onsdag och torsdag men ledig resten, ska bli så underbart efter att ha jobbat 8 av de 7 senaste dagarna, eller hur det nu var...

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha nej soffan är inge skön. Tror inte jag sovit på nån bekväm soffa!



Det ska vara sängen! ;)

2009-03-17 @ 09:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0