natt på donken.

Jadu, trogna läsare av den här bloggen vet hur mycket jag avskyr mitt jobb samtidigt som jag ibland bara älskar det. Ikväll var en sån kväll. Lördagkväll, lön, hela huset och allmänt mycket fylla. Och när folk är fulla så vill de ha mat. Och då finns vi där som en hjälpande hand. 
Fast ibland spårar det ur. Som ikväll när man börjar kasta mat mor varandra och jag ser det och blir halvt galen (brukar inte kunna hålla igen med känslorna, även om det ibland vore till det bästa) Och en snubbe i sällskapet blir riktigt kaxig mot mig och frågar vem jag är som säger till honom att han inte får kasta mat.  Och jag, smidig som en sten, säger åt honom att komma till mig så vi kan prata om saken i lugn och ro..det skulle jag kanske inte ha sagt..
Ingenting hände väl direkt så, men killens sambo kommer fram till mig och säger att killen då gärna skulle spendera natten hos polisen om det vore så. Ooops. Så jag snackar lite med henne och försöker förklara att det fan inte är okej att kasta mat på varandra. Det är forfarande en restaurang där folk vill sitta och äta i lugn och ro. Tycker jag iaf. Hon verkade inte hålla med mig, och killen vaknar till igen och börjar gå mot mig och skrika "hora", så det var bara för mig att gå in i de bakre utrymmena och ringa securitas. Som kom en minut försent som vanligt. :P
Men iaf, vad jag försöker säga med detta är typ hur kan det anses okej att kasta mat på varandra? Hur full man än är så är folk här iaf hysfsat civilicerade? Det var vad jag trodde, fast jag är väl rätt naiv också. Och sen har ju McDonald's Borlänge fått det ryktet som en fritidsgård där man kan hänga, dricka lite öl och skita ner så mycket man vill. Så går det när man är konstant underbemannade..japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0