hej, jag heter oscar och kan inte sova.

Nu har jag legat och stirrat i taket i typ två timmar i sträck. Kan inte sova. Och så hörde jag att datorn var på av någon anledning så jag tänkte nattblogga lite. Väldigt icke-produktiv dag har det varit. Ställde klockan på tio för jag skulle vända på dygnet, men istället stängde jag av klockan, vände på mig i sängen och gick upp vid halv två istället. Så nu ska jag försöka med samma grej imorgon, lycka till med det.. Det var seminarium med en förläggare från Norstedts under eftermiddagen, hon snackade lite om böcker och grejer, var rätt intressant och vi ska även dit på studiebesök nästa fredag. Det ser vi fram emot. Efter det så gick vi ner på Thai Village på stan och åt middag för att fira att Lillen blir halvstor (19). Vi hade mycket trevligt där och var kvar ungefär halva kvällen tills folk började bli trötta. Halv tio kom jag hem, halvt ihjälfrusen tack vare en kombination av det underbara Uppsalavintervädret och undermåliga kläder. Speciellt ett par andra skor hade varit mysigt på vägen hem. Och ett par varma vantar. Det måste köpas snarast. Fick ett trevligt telefonsamtal under dagen också, från min förra chef på McDonald's, som tyckte det var helt i sin ordning att jag kommer och jobbar ett par veckor under jul och nyår. Härligt tycker jag om det, inte för att jobbet är något jag direkt längtat efter men däremot för att jag tycker om väldigt många människor på den arbetsplatsen. Och för att pengar är bra. Mest för pengarnas skull faktiskt. Tror jag. Men folket är ockå bra. Äh, 50/50 då.
Något mer att tillägga? Planen (och detta är nu inte skrivet i sten, men det vore kul om jag lyckades) imorgon är som så att jag går upp vid tio, äter frukost och tar mig ner till gymmet innan elva. Då är jag hemma strax före ett och kan käka i lugn och ro innan jag åker ner till Parken och jobbar med diverse arbeten och försöker få så mycket som möjligt klart så jag kan ta helg sen. Det låter väl görbra, eller hur? Men känner jag mig själv rätt så kommer jag svära över att klockan ringer så tidigt och högt, kolla ut genom fönstret och tycka att det är alltför grått och ruggigt ute och därför lägga mig i sängen igen och sova ett par timmar till. Men det vill jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0