landskap.

Gårdagskvällen blev en riktig höjdare. Började med Landskap på V-Dala, som i princip är som nationens riksdag eller hur man nu ska uttrycka sig. Det var väl lite småsegt och vi var inte klara med dessa formaliteter förrän efter två timmars träsmak. Men nog om det. Efteråt blev det en så kallad "sexa", som är en middag med sång och dricka och väldigt uppsluppen stämning i allmänhet. Den drog väl igång runt halv tio och var klar cirka tre timmar senare. Då blev det rejäl fest. Dans och öl i mängder med V-dalas finest, och vi röjde järnet till klockan var fem. Då var jag fortfarande så pass speedad att jag kunde hållit igång i minst två timmar till. Men folk i allmänhet var förståeligt nog rätt trötta vid denna väldigt okristliga tidpunkt. Cykelturen hem vill jag helst slippa genomföra fler gånger, nollgradigt samt motvind i uppförsbacke är inget jag direkt rekommenderar. I morse (om man nu kan kalla halv två för i morse) när jag gick upp mådde jag väl lite som jag förtjänade antar jag, mild huvudvärk, dock har den gått över nu, samt en ryslig träningsvärk koncentrerad till magmusklerna som jag glömt bort att jag hade. Och den värken sitter onekligen kvar, det blir jag varse varje gång jag måste resa mig upp, eller ens röra på mig för den delen. Ikväll är väl idén att jag ska studera inför fredagens tenta, yes. Semantik och pragmantik får förgylla min afton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0