dagen efter

Kul fest igår, idag mår man som man förtjänar, minst sagt. Har legat som ett slafskolli i soffan hela eftermiddagen och växlat mellan dvala och hockeyrepriser från gårdagen. Egentligen hade jag nog velat gå ut på V-Dala ikväll och dansa loss lite till pojken med häst-prefixet och äta ljummen falafel för överpris. Men jag sjukanmäler mig. Bakfull. Blir en soffkväll med samborna istället. Hockey och pizza for the win.
Gårdagen då? Hade riktigt kul, förkylningen ignorerades på ett effektivt sätt. Goda drinkar dracks och snabbare än du kan stava till karatefylla var vår flaska tom. Timmarna sprang förbi, rätt som det var var klockan halv fyra och folk hade droppat av. Några tappra själar roade sig med guitar hero. Chipsskålarna var tomma. Borden var överfulla med plastmuggar och ölflaskor. Någon hade högläsning ur mormons bok som vi fick som en inflyttningsgåva. Bilder blev tagna, utan någon speciell kvalitet på varken fokus eller motiv, ungefär som fyllebilder ska se ut. Intressant är det faktum att på de femtiotal bilder som blev tagna under kvällen är jag inte med på en enda. Men av bilderna att döma ser det ut som att folk har kul, trots bristen på sittplatser under aftonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0