bandysöndag

Jag skulle vilja säga att Bandyfinalen var en mycket trevlig upplevelse, med bra stämning med 25000 på läktarna och en kul match och så vidare.. Men det var det inte. Det snöade. Som fan. Blötsnö, jackan klarade inte av det så jag får väl en fin och god lunginflammation imorgon. Matchen då? Vet inte, såg inget. Allt var vitt. Vid några tillfällen så jublades det från läktaren mitt emot våran, och eftersom vår läktare var Bollnäscentrum förutsätter jag att det var Hammarby som vann. Men som sagt, osäkert. Mycket trevligt på vägen hem sen, ska hämta cykeln utanför V-dala. Efter att ha sopat bort de två decimeterna snö som täckt min cykel under dagen så inser jag att låser fryst. Hurra. Men skam den som ger sig tänkte jag, och trycker på lite. Nyckeln böjs, och jag får gå hem. Kul. Tur i oturen att nyckeln inte gick av i låset. Då hade jag verkligen varit irriterad. Nu är jag bara lite småbitter över att jag måste leta reda på min reservnyckel.

Så vad har jag lärt mig idag?
- Bandy är ingen sport man ser live, speciellt inte i snöstorm.
- Har låset fryst, så har det fryst. Man kan inte applicera VVV i en sån här situation.
- Jag behöver köpa en jacka som tål blötsnö.

Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0