fredag. den trettonde.

Sitter hemma i soffan nu och i princip bara är. Det händer inte så mycket, jag tänker inte så mycket, och jag vill inte så jättemycket. Inte för stunden i alla fall. Har varit hemma hos föräldrarna och käkat ikväll och jag känner mig helt uppsvälld nästan efter mammas enchiladas (eller ANN-chiladas som mamma ville uttala det som) Men helt seriöst, känns som att en hel veckas magträning har försvunnit på en 30-minutersmiddag. Fast om jag känner efter noga kan jag nog hitta ett par embryon till muskler, fast det kanske bara var en illusion, en bit hårdplast jag råkat svalt kanske?
Fast resten av kroppen lider av extrem träningsvärk iaf (skryt lagom), speciellt armarna, som skriker efter medlidande såfort jag ens funderar på att de existerar. Typ.

Har inte drabbats av några direkta olyckor idag, fredagen den trettonde till trots, enda som hände var att jag brände mig på vattenångan när jag skulle hälla i vatten från kokaren ner i kastrullen, inget allvarligt, men ändå..det är inte som att det brukar hända, som en vis person sa på jobbet en gång; "Auto-fail på att bränna sig när man lagar mat hemma".
Har skapat ett litet diskberg (bara dagens men ändå) och jag känner att jag kommer låta det stå sig över helgen, vet inte varför, men det känns lite så.

Kom precis på vad min soffa saknar. En drickahållare. Hade varit så sjukt nice att bara kunna ha ett ställe som man bara kunde ställa ifrån sig muggen/glaset/flaskan/burken eller vad det nu är man dricker ur när man sitter här och bara är. För när man bara är så vill i alla fall jag ha nånting att dricka samtidigt. typ en kopp te. Eller en kall Carlsberg. Just nu är jag mest tesugen, men det blir ju jättejobbigt för då har jag ju ingenstans att ställa koppen samtidigt som jag bloggar, bordet är för långt bort eftersom jag har datorn i knät och sitter sådär jättebekvämt som man kan göra ibland. Så som man aldrig (inte jag iaf) fick göra hemma, fötterna på bordet och halvt liggande i soffan. Där jag kommer ifrån skulle man sitta i soffan, ligga kan man göra i sängen om man önskar.

En till sak som jag saknar i lägenheten är ett gäng tavlor till, de enda jag har i vardagsrummet sitter så jag kan se dem härifrån, ovanför tv'n och den lilla soffan. Enda tavlan jag har på den stora väggen ovanför tresitssoffan är den lilla ynkliga tavlan med en massa bilder på mig som barn som alltid blir mobbad när folk kommer hit. Iofs kan jag förstå varför den blir det, den är inte större än 10x10 cm och sitter 3 dm från taket, när jag tänker på det så hade jag också mobbat den om jag inte bott här, men nu blir det jag som måste försvara den istället, och det tänker jag göra nu också, det var nämligen så att kroken den sitter på satt i väggen från början. Och den tavlan var den första jag hittade när jag packade upp flyttkartongerna. Sådeså.
Så en tripp till Gallerix eller liknande kanske man kan hitta på exempelvis imorgon.

Nu har jag skrivit sjukt mycket om absolut ingenting typ, vet att minst en person (frida) kommer läsa allt, till er andra som inte orkade (resten) vill jag säga att jag inte klandrar er. Inte alls.

Jo.

Lite.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Ex Bossen

JAG LÄSER! Men det kan va för att jag inte har nåt liv..:P

2009-02-14 @ 11:49:31
Postat av: Frida

jag läste hela bara för att



1) det är den där dagen idag när man ska vara snäll (nej inte julafton,den andra)

2) jag ska börja städa = jobbigt

3) jag har inget liv?

2009-02-14 @ 13:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0