nomaden.

Söndag kväll, enda produktiva som har hänt idag är väl att jag sorterat mina flyttkartonger, vad som ska med till Uppsala på tisdag och vad som inte ska det. Det är rätt svårt att bestämma sig för vad som ska hänga med, man får inte plats med sådär överdrivet mycket grejer på 19 kvadrat. Grov omställning från de 48 kvadrat jag hade innan om inte annat. Men det ska i alla fall bli skönt att flytta ifrån mor och far igen, och framför allt att slippa ha allt man äger och har i kartonger och sopsäckar, istället för garderober och bokhyllor. Fattas bara att jag köper en packåsna innan jag blir en fulländad nomad.
I morgon ska vi köpa en ny säng till mig, ska klämma in en 120-säng i det lilla studentrummet, som dessutom inte varit med sen urminnes tider, som min nuvarande säng har. Det var rätt kul att åka runt till alla sängvaruhus och lära sig allt om pocketfjädring och medelhårdhet och allting som man inte hade en aning om innan vad gäller sängar. "Hej, en säng, tack!" Lika kul är det faktum att den informationen kommer inte sitta i speciellt länge, då det antagligen kommer dröja ett bra tag innan jag köper säng igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0