a sunny sunday.

Så, nu har vi lekt och stojat och varit allmänt jätteoseriösa i en vecka. Men tydligen är vi här för att plugga lite också, och det ska vi börja med imorgon, och jag har en good feeling about it, detta kommer bli en bra period i OG's liv.
Men lite kul som hänt i veckan då, facebookgruppen som jag inte skapat än, men det kommer att ske snart; "Du vet att du är språkörd när..."
1. Du sitter i en park och äter pizza och har trevligt och det man pratar mest om är germansk språkhistoria.
2. Du går in i en bokhandel, hittar en bok om finsk grammatik och tar upp den med förklaringen "Men jag ska bara kolla kasuskapitlet" Detta tycker iaf jag är skitkul, men you had to be there I guess, alla vi kommer bli språkskadade efter tre år här.
Nu sitter jag och gör mest ingenting, har städat i ordning lite på rummet, hade kläder och skräp lite överallt, men nu ser det någorlunda okej ut igen. Fast det kommer ju se bajs ut om tre dagar igen, men det spelar mindre roll nu. Har fixat så jag har internet via sudentnätet nu också, går lite snabbare fram än det mobila bredbandet..
Annars finns det inte så mycket att rapportera, vi var ut igår, började på O'learys och såg United-Arsenal innan vi gick till V-Dala och trängdes i kön med hundratals lärarnollor. Believe me när jag säger att jag aldrig någonsin ska bli lärare, usch vilka dryga människor. Fast det kanske hade lite att göra med att vi var nyktra och de inte riktigt var det. Aja, inne på V-Dala var det folk, men kunde inte tagga till som jag ville, blev lite halvsegt och vi drog hem runt halv ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0