Dagens I-landsproblem.

Går till gymmet, har plockat på mig tjockaste vinterjackan och eskimåvantar och myshalsduk. Det snöar brutalt mycket. Och det snöar sådär jobbigt att det åker ner innanför halsduken om man inte går pingvingången. Och det måste man även göra av den anledningen att det är jättejättehalt på vägarna. Perfekt läge, det fryser på under natten, och sen blir det lite lite varmare och så börjar det snöa. Lömskt som fan. Pingvinoscar höll på att falla säkert femton gånger under den tiominuterspromenad som krävdes för att ta sig fram till gymmet. Men man är ju skillad som en ninja och lyckas parera samtliga potentiella missöden. Efter ha gått hem och konstaterat att det kanske var en dum idé att raka av sig allt värmande skägg så kan jag med stor säkerhet säga att jag inte tänker ta mig till stan och köpa julklappar som jag planerat. Det får helt enkelt bli en annan dag. Undrar bara vilken dag. Kanske torsdag, då är jag ändå rätt nära stan. Eller så gör jag det, hemska tanke, på lördag. Kupolen. Sista lördagen innan jul. Vet inte riktigt om jag har någon lust med det. Men å andra sidan är det smidigare att inhandla julklapparna i Borlänge, för då slipper jag släpa med dem på tåget. Som om jag inte hade nog med grejer som ska med upp. Som sagt, dagens i-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Frida



hehe jag ska oxå på Kupan i veckan, ska bli härligt :D och på tal om väska,MIN väger nog 30 kg och ska släpas på plan och tåg. din? ;)

2009-12-15 @ 15:58:51
Postat av: oscar

Kanske inte 30 kilo, men den är bara så..liten, och jättemkt saker som ska med. :P

2009-12-16 @ 14:55:50
URL: http://skrwt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0