1508 - lördag

Nu är det som så att det var studiebesök på Norstedts och Atlas bokförlag i Stockholm igår. Atlas var inte speciellt kul, det kändes mest som att de ville bli av med oss så fort som möjligt. Däremot var Norstedts en riktigt trevlig upplevelse, flera olika personer som kom och pratade för oss och det kan nog vara rätt kul att jobba på förlag. Kanske. Men höjdpunkten var hursomhelst det faktum att vi fick plocka på oss så mycket böcker vi ville ur ett sortiment som de annars skulle slängt, det var mest ordböcker och sånt, men för en hel klass med galna språkvetare kan det defenitivt inte anses som helt fel. Plockade hem ordböcker på ett tiotal olika språk samt lite andra språkböcker. Det var skoj. Sen blev vi kvar i Stockholm resten av dagen, fikade lite på Waynes, tänkte gå på bio men den film vi ville se gick inte just då och sen kunde vi inte enas om en annan så vi gick till Kungshallen och åt dyr men förbannat god grekisk mat istället. Och vi hade så galet kul eftersom vi varit uppe och igång hela dagen, så de dåliga ordvitsarna och språkvetarhumorn flödade. Var längesen jag hade en så pass bra fylla utan att dricka en droppe alkohol. Kom hem vid tolvtiden tillslut och var helt galet trött. Men kunde trots det givetvis inte somna, så jag började kolla på en film istället, kunde gå och däcka vid halv fyra. Suck.
Vaknade i precis rätt tid idag, fem i ett, så jag kunde göra frukost och börja kolla på SVT:s jubileumssändning av Tipsextra som fyller 40 år. Just nu visar de Man United mot West Bromwich från 1978. Trevlig match. Kan personligen inte påstå att jag minns nånting av Tipsextra, det slutade sändas 1995, kan eventuellt vara så att jag inte såg något av det. Det enda fotbollsprogrammet som jag minns att jag kollade på var Uno, kryss, due som visade Serie A på söndagar. Trean var det som visade det har jag för mig. Det kan jag relatera till faktiskt, första matchen jag minns att jag såg var den mellan Parma och Milan nån gång i mitten av 90-talet (19 november 1995 säger Wikipedia), matchen slutade 0-0 och Gianluigi Buffon gjorde som 17-åring sin debut och var grym. Sen dess har jag haft Parma som favoritlag i Italien, till den utsträckningen att jag har ett favoritlag i den ligan, och Buffon är dessutom en av mina favoritmålvakter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0