-måndag? -tisdag.

Tisdag, dock känns det väldigt likt en måndag eftersom vi var lediga igår. Det gjorde att gårdagen kändes som en söndag och söndagar är som vi alla vet väldigt oproduktiva. Inga större undantag igår. Bortsett från att jag och Fischer tog oss ner till Universitetet och lyssnade på statsministern som höll föredrag om hans tankar kring Sveriges ordförandeskap i EU, lite klimat och finanskris behandlades. Och jag måste säga att jag blev imponerad av hans sätt att tala på, lätt att lyssna och väldigt informativt. Sveriges lilla mysfarbror. I övrigt har det blivit en del Guitar Hero i helgen, mycket givande.
Nu sitter jag här, Dead by April går på radion, är nyss hemkommen från en föreläsning och datalaboration i skolan. Ingen överdriven ansträngning där, lyckades nästan försova mig bara, det måste klassas som mindre lyckat. Men lite prioritering gjorde att jag klarade av att komma i god tid ändå. Nu är planen att det ska lagas lite mat, sen eftersom det är min tur att ha städvecka i köket tänkte jag, logiskt nog, städa upp lite i köket. Detta beroende på att mina korridorskamrater (vissa av dem, antagligen) är så pass intelligensbefriade att de inte klarar av att diska eller torka upp efter sig själva. Ikväll är det en standup på Kalmar Nation, hade varit skoj att se, men enligt uppgift är det typ slutsålt och alternativet är att stå jättelänge i kö för att få en ståplats bakom en pelare eller liknande. Inte direkt attraktivt. Så istället blir det Champions League-premiär, Besiktas-United, på Tv hemmavid. Billigare och likvärdig underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0