100829

Det händer lite saker i Uppsala för närvarande. För det första, och bästa, så klarade jag båda mina omtentor så jag får läsa Spanska B i höst. Och det får ju ses som något otroligt positivt. 18 högskolepoäng på fyra dagar, slå det!
I lägenheten har vi fått en inneboende, av typen bra att ha. En sån som är trevlig, en sån som lagar mat, en sån som man kan umgås och skratta med. En Camilla helt enkelt.
Vi har lekt med de nya språkvetarna i några dagar, och det höll på att ta kål på mig. En dag var jag tvungen att sjukanmäla mig helt, och det var väl lite trist. Men nu är jag på fötter och jag lever. Kurslitteratur ska inhandlas för lönen som intjänats i sommar. Många tusenlappar ska läggas på kunskap inom det ena och det andra fenomenet som det spanska språket har att erbjuda. Kultur, Litteratur (hjälp), Grammatik (argh) och Språkhistoria (yay) är ämnena jag ska lära mig saker om. Plus att jag ska försöka lära mig lite nybörjarfranska. Peut-être.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0