100809

Såja, efter två veckors frånvaro är jag tillbaka med en lägesrapport.

Jag har varit i Spanien, och det var varmt, soligt, avslappnande, icke alkoholfritt, trevligt, poolfyllt, lite turistigt och helt enkelt galet bra. Jag fick se Valencia igen, och det var finare än vad jag minns. Fast det kanske berodde på att vi bara hängde i de bra områdena. Oh well. Jag fick bo i ett bra hus med en trevlig familj och bada i poolen och sola och gotta mig hur mycket som helst. Jag fick flyga med Ryanair, som i vanlig ordning är jättetrevliga att ha och göra med. Jag fick prata spanska med en liten, tjock och svettig kylskåpsreparatör som bara verkade allmänt stressad och irriterad över att han var tvungen att komma förbi tre gånger på den veckan jag var där. Jag fick åka till Alicante, som var precis lika ofint som jag minns det, men havet var varmt och salt, och vågorna var höga. Jag fick se regnet falla under några timmar, och jag blev något chockad, då det vanligtvis inte regnar vid Costa Blanca i augusti.

Sen åkte jag till Sverige och Stockholm och Stora Skuggan för att tillbringa en dag i ösregn tillsammans med min bror och 46998 andra hårdrocksintresserade på Sonisphere. Fast jag tror många gav upp efter att ha klampat runt i lervällingen i många timmar. Iron Maiden var hursomhelst asbra som vanligt, kul att de spelade massa nya grejer och inte bara det gamla vanliga Run to the hills/Can I play with madness-köret. Men jag tror många blev besvikna, det var inte samma drag som jag är van med. Mötley Crüe var också mycket bra, fast de borde ha fått mer speltid. Alice Cooper var bättre än jag minns honom från Peace&Love för tre år sen. Iggy Pop borde verkligen lägga ner topless-grejen, för hans överkropp är inget att skryta med. Dessutom spottar snubben på sig själv, pluspoäng för att han drog upp 15 pers ur publiken på scen. Slayer såg jag med ett halv öga och öra från Thai-matkön, men det såg stabilt ut. Stabilt var som sagt även regnet. Och leran. Jag skulle gärna vilja se bilder från dagen efter på den stackars gräsmattan. Den kan väl knappast återhämta sig..

Nu är jag tillbaka i Uppsala, och det är tentaplugg som gäller. Ingen återvändo, bara kör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0