det var en gång en helg, sen blev det en helge.

Flytten gick fint som fasen igår, shoop-bang-shwosch sa det och så var mitt rum, vardagsrummet och Fiskrummet fyllt med saker som jag har tillbringat hela dagen idag med att försöka få på rätt ställen. Är snart klar. Eller inte. I alla fall, efter att ha fått in allt mitt i lägenheten skulle vi till IKEA, och eftersom jag inte hittar så bra i Uppsala (bilmässigt) tog vi helt enkelt E4:an. Problemet är bara att IKEA inte ligger vid E4:an. Men då var ju pappa smart nog att tycka att "IKEA är ju ett jättestort företag, klart de har skyltar från E4:an". Jag var tveksam, och när vi kom till en avfart som såg bra ut tänkte jag att vi skulle svänga där, och mycket riktigt - där inne bakom ett gäng träd låg det stora blåa huset. Så jag berättade det för far, som inte trodde mig och körde förbi avfarten. Som tur är fanns det en till avfart alldeles efteråt...inte. Vi fick vända en och en halv mil senare i Knivsta. Kul att se lite motorväg, alltid. Väl inne på IKEA har man ingen mobilmottagning, vilket jag svor lite över när det skulle skickas SMS. Köpte mig en fin, skön kontorsstol som jag kan tillbringa många timmar i utan att lida av det. Köpte även en taklampa att ha i hallen, mindre kul när vi kom hem och insåg att det inte följde med någon kontakt. Men ett besök på Ica idag löste det problemet.
Ikväll är det Superbowl, enda dagen på året som jag är någorlunda intresserad av amerikansk fotboll. Men det brukar vara kul att kolla på. Förra året blev det en riktig rysare som avgjordes i absolut sista minuten, det gillades verkligen klockan fyra på morgonen hemmavid. Hoppas på något liknande i år, men det verkar inte som att det blir det, baserat på de inför-artiklar som jag läst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0