fest

Midnatt råder, tyst det är i husen. Alla sova, släckta äro ljusen. Ha! Den som skrev den visan har fan i mig inte varit i Flogsta en fredagkväll. Korridorsfest råder. Två våningar ner. Och vad det låter som, även i min korridor för närvarande. Om jag närmar mig min dörr kan jag känna spritlukten. Jag känner mig rysligt nöjd över att jag inte är hungrig eller nånting för närvarande, för ut går jag inte förrän i morgon när röken lagt sig. Röken ja, när jag kom in i korridoren möttes jag av ett moln av rök. Och det var verkligen inte vanlig cigarettrök. Sa jag att det ska bli skönt att flytta? Tillsvidare kan jag väl fortsätta knyta händerna i byxfickorna och gnälla genom att skriva blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0