ett inlägg från fel sida dygnet.

Eftersom min dygnsrytm är inställd på sommarlov/Stanley Cup-final så är det lite svårt att somna på bra tider de nätter man känner för det. I natt är en sån natt. Jag vill gå upp relativt tidigt imorgon för det är en del saker som måste fixas innan jag åker hemhem på lördag. Och dessa saker bör fixas innan kvällen för då ska vi ut och dricka öl och dansa och ha precis så trevligt som vi haft under hela året. Det är lite bittersweet, visst står Uppsala kvar när jag kommer tillbaka i augusti, men jag undrar om det inte är först nu jag kunnat njuta av tillvaron här på riktigt. Inga direkta krav, att bara kunna gå ut och lägga sig på en filt i solen och äta vattenmelon och umgås med bra vänner och bara vara. Nu kan jag det.

Har bra planer inför sommaren också, det kommer bli en bra sommar i år. Det säger jag inför varje sommar men nu tror jag verkligen på det. Om man bortser från faktumet att jag ska jobba så kommer det bli en underbar sommar, men eftersom jag är vuxen nu så kan det vara bra att jobba. Och jobb ger i vanlig ordning pengar. Som är bra att ha. Hursomhelst så åker jag till Gotland över midsommarhelgen. Några dagar med sol och bad och öl och värme och språkvetare. Sjukt bra grej. Nästa bra grej blir i slutet av juli till början av augusti, då jag far till Spanien, närmare bestämt till Xàbia där man kan sola och bada och dricka öl och ha det varmt. Det finns nog språkvetare där också. Sen när jag kommit hem från Spanien blir det en dag i Stockholm. Sonisphere med bland annat Iron Maiden och Mötley Crüe, ja tack. Så, som sagt, det kommer nog bli en bra sommar. Nu ska jag återgå till mina tafatta försök till att sova, det vore trevligt. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0