pannkakor.

Nu ska jag berätta om pannkakor. Eller idag blev det inga pannkakor, så vi kan väl säga att jag ska tala om uteblivna pannkakor. Hursomhelst, så i ett av höghusen i Flogsta (där jag bodde förut) finns det en samlingslokal på bottenvåningen där en frikyrklig organisation, eller sekt om man så vill, serverar pannkakor varje söndag mellan ett och tre (tror jag). Och det brukar vara perfekt som bakismat sådär efter en jobbig lördagnatt, även om de kan vara lite läskiga ibland, som idag när vi gled in. Alla sitter helt tysta och typ har någon form av seans eller liknande och kollar väldigt elakt på oss som gormar om pannkakor, som vi alltid brukar kunna få. Men inte idag. Det blev inga pannkakor. Tyvärr. Men istället blev det våfflor hemma hos oss istället, minst lika bra, om inte bättre. Då slipper man överreligiöst folk som försöker övertyga mig om saker. Sånt är drygt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0