första maj.

På uppdateringsfronten har det inte hänt mycket, men det är av den enkla anledningen att det har hänt andra saker som tagit upp min tid. Vissa mindre roliga saker, och vissa saker som kommer bli ihågkomna som bland de roligaste någonsin. Men vi börjar från någon form av början...

Åkte hem till Borlänge i onsdags kväll för att ta ett sista farväl av farmor. Jag är fortfarande jättedålig på att beskriva känslor men det var en mycket fin begravning och jag blev inte oberörd. Skönt att vi fått sätta punkt. Det är bättre såhär.

Sen tillbaka ner till Uppsala på torsdagen, blandade känslor på tåget givetvis, dels nedstämd efter begravningen men också väldigt spänd inför sista april-firandet. Men eftersom tåget fylldes av människor med samma destination som jag blev det lättare att tänka positivt. Och positivt blev det. Sista april 2010 kommer gå till historien som den bästa sista april någonsin. Åtminstone tills nästa år.. Hade galet skoj, ända från åtta på morgonen med champagnefrukost nere vid ån samtidigt som vi kollade på forsränningen fram till grillfesten utan säkerhetstänk på höghuset i Flogsta. Sen däckade jag väldigt skönt i sängen hemma, sov 13 timmar, ungefär lika länge som fyllan jag hade. Den var jag värd. Nu sitter jag kollar ut på icke-vädret och känner inget större sug att möta det, men jag tror att en promenad skulle kunna göra gott mot min bakfylla.

Den 15:e maj ska jag snobba till mig riktigt rejält och gå på bal. Första gången sedan nian, och ja, jag har lånat samma frack nu som jag hade då för åtta år sedan. Den passar fortfarande. Hursomhelst så hoppas vi på en mycket trevlig kväll om två veckor.

Nu kommer fisk och frågar om jag är sugen på tacos ikväll. Vilken fråga.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0